Panik atağı nefes egzersizi ile engellemek

- Mart 06, 2017



Dün yatmadan önce YouTube'da kaygı ile alakalı bir video izledim. Ünversiteye giriş sınavına bir hafta kala yapılmış bir tv programında, sınavda kaygıyı yenmek için yöntemler sunuluyordu.

Bir haftalık kısa bir sürede neler yapılabilir diye sorulduğunda uzman psikolog şunları söyledi:

Sabah ve akşam 1 su bardağı melisa çayı ve papatya çayını karıştırarak demleyip için.
Ve yine sabah ve akşam 1 bardak sarı kantaron çayını demleyip için.

Günde en az 4 defa burundan derin nefes alıp 6 saniye tutun, sonra yavaş yavaş verin. Bu esnada olumlu telkinler yapın. 
Mesela "ben çok iyiyim, rahatım, sakinim. Güzel bir şekilde soruları çözmeye başlayacağım." gibi. 

Kesinlikle olumsuz cümle kurmak yok "ben kaygılı değilim. ben başarısız değilim. panik yapmayacağım" gibi şeyler söylemek sadece kaygıyı daha da körüklermiş.

Burnumuzdan derin bir nefes alıp 6 saniye tutup yavaşça verdiğimizde, olumsuz konuşan iç ses susmaya başlarmış. O yüzden panik atak durumunda da hemen bu nefes egzersizini yapmak gerekiyormuş. "Kaygılanmaya başladığınızı hissettiğiniz an derin nefes alıp 6'ya kadar saymaya başlarsanız o sesin susmaya başladığını fark edeceksiniz" denildi. 
Sınavdan 1 saat önce yapabildiğiniz kadar yapın bu egzersizi, belki 20 kere. 

Bir de, lavanta yağını kaynar suya 10 damla damlatıp başucunuza koyduğunuzda, bu da kaygıyı azaltırmış. Sıcak suyun buharı ile lavanta yağı odaya dağılacak ve sizi rahatlatacak. 

Huzurlu ve başarılı günler dilerim :)

Benzer Yayınlar

6 yorum

  1. Yaa bu bendede var galibaaa 😃 Allahm nasıl terler bosaliyo nasik kalbim çarpıyo varya.Hicde sevmem kalabaligi 😃 anamm panigim bennn galiba 😃 denesinler bakalim.ne cikcak 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de dene tam kalbin çarpmaya endişe basmaya başladığı anda derin nefes al tut nefesini yavaş yavaş ver :) inşallah işe yarar, ben iki gündür ara ara yapıyorum hani nefes alıp tutuyoruz ya sanki beyni o an durduruyormuşuz gibi geldi. nefesi tutunca tabi oksijen gitmiyor ondan susuyo o ses galiba :P

      Sil
    2. Hahaa 😃 alemsin valla ya 😃 yok canm o bende ise yaramiyo daha cok daraliyom 😃 kayginin sonuda panik atak haha 😃 dikkat edelim koruyalim hastaliklarimizi 😃

      Sil
    3. kaygı tüm ruhsal hastalıkların başıdır diyebiliriz yani :)) dedeye sahip çıkalım :D

      Sil
  2. of geçmiş olsun sana yaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol canım, panik atağım yok çok şükür ama kaygı var bende onu da nefesle aşmayı umuyorum :)

      Sil